środa, 21 stycznia 2015

Wyhodowanie sadzonek rozmarynu

Po tegorocznych wakacjach w Toskanii jako zdobycz przywiozłam nie tylko lawendę do saszetek zapachowych ( Lawenda, wspomnienie lata - lawendowe saszetki ) ale także sadzonki niektórych roślin. Zachwycił mnie między innymi rosnący tam bujnie rozmaryn.

Stare krzewy:
stary krzew rozmarynu

Oraz młode:
jednoroczne krzewy rozmarynu - Toskania


Bez szkody dla roślin matecznych uszczknęłam sobie trochę sadzonek, ( ale takie sadzonki można też zrobić z kupionych w sklepach ziół w doniczkach), które bez przeszkód dotarły ze mną do Polski. Od razu posadziłam je w doniczkach plastikowych które zostały mi po kupowanych ziołach. Latem stały na dworze regularnie podlewane. Na jesieni miały już korzonki. Na zimę przywędrowały na chłodny parapet w domu podlewane raz na 1-2 tygodnie.

young rosemary plants
młode sadzonki rozmarynu


Przed Bożym Narodzeniem urosły na tyle, że można je było przesadzić do doniczek docelowych. Mam nadzieję, że będą zdrowo rosły. Poniżej moja doniczka, a 2 inne podarowałam w ramach prezentu gwiazdkowego swojemu rodzeństwu: 

planting rosemary
rozmaryn z sadzonek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz