niedziela, 11 stycznia 2015

Fartuchy z koszul

Mój pedantyczny mąż nie nosi koszul jeśli zrobi się na nich nawet niewielka plamka w miejscu niewidocznym dla ludzkiego oka. W związku z tym koszul nie nadających się do noszenia zdaniem mojego męża nam nie brakuje. Staram się znaleźć dla nich drugie życie. Niektóre noszę do pracy w ogródku. Jedna znalazła zastosowanie jako materiał do saszetek lawendowych opisanych w poście  Lawenda, wspomnienie lata - lawendowe saszetki . Ale koszul ciągle mam dużo. Znalazłam w Internecie świetny pomysł w postaci fartuszków uszytych z koszul. Zastosowałam. Oto co mi wyszło:

jak zrobić fartuch kuchenny
fartuchy z koszul
Odcięłam dość dokładnie wzdłuż szwu całe plecy, część ze szwem została na fartuchu (pozwoliło mi to nie używać maszyny do wykończenia części boków fartucha). Z części górnej (kark) tyłu podzielonego na pół  zrobiłam wiązania z tyłu (jest grubsze i lepiej się trzymają), mniej więcej od połowy koszuli po skosie ścięłam materiał aż do samego kołnierza. I tu już trzeba szyć aby wykończyć. Potem już tylko uprać i uprasować. Do wykonania dla każdego początkującego. 

jak zrobić fartuch z koszuli męskiej
fartuch z koszuli


jak zrobić fartuch
fartuch z koszuli

Jestem bardzo zadowolona z rezultatu. W rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciu. wobec czego poszłam w hurt i zrobiłam w ramach gwiazdkowych prezentów diy fartuszki dla damskiej części rodziny.

jak zrobić fartuch
fartuchy z koszul

jak zrobić fartuch z męskiej koszuli
fartuchy z koszul

Zostały mi jeszcze całe plecy koszul do zagospodarowania. Muszę się zastanowić jak je wykorzystam.

1 komentarz:

  1. Bardzo w stylu corpo ...... a tu przytulna kuchnia. Super pomysł

    OdpowiedzUsuń