wtorek, 14 kwietnia 2015

Wyhodowanie sadzonki hortensji - sadzonka z łodygi

wyhodowanie sadzonek hortensji
wyhodowanie sadzonek hortensji

Opisałam wyhodowanie rozmarynu z sadzonek zdobytych na wakacjach w Toskanii  Wyhodowanie sadzonek rozmarynu
.
Zachwycił mnie tam kolor hortensji (zdjęcie powyżej)

Na Internecie (dzięki Ci Boże za wszechobecny Internet) wyczytałam, że hortensje można rozmnażać z pędu czyli po prostu z łodygi. Przywiozłam więc ze sobą 3 gałązki hortensji do rozmnożenia. Wstawiłam do wody i postawiłam na jasnym parapecie. Po mniej więcej 8 tygodniach na jednej z łodyg pojawiły się korzonki niestety 2 inne zgniły (jaka strata).

sadzonki hortensji z łodyg
ukorzenianie sadzonek hortensji w wodzie
zdjęcie to pochodzi z bloga www.nastrojowyogrod.pl
niestety swoją sadzonke włożyłam do ziemi przed zrobieniem fotki

Ukorzenioną sadzonkę posadziłam do doniczki i przez całą zimę trzymałam na chłodnym jasnym parapecie. 

rozmnażanie hortensji z łodygi
 sadzonka hortensji - zimowanie
Na szczęście przetrwała zimę i mam nadzieję że będzie podobna do swojej rośliny matecznej.
Tak wygląda wtej chwili czekając na maj i na posadzenie w ziemi


jak rozmnażać hortensje
gotowa do posadzenia w gruncie sadzonka hortensji

Jeśli wszystko się uda znowu spróbuje ale już mądrzejsza o nową lekturę. Cytuję za stroną http://www.nastrojowyogrod.pl :

„ Jeśli utniesz długi pęd możesz z niego zrobić tyle sadzonek ile znajduje się na nim par liści. Każda sadzonka powinna być przycięta od góry ok. 1 nad parą liści i powinna posiadać ok 7-10 cm łodyżki. Przedostatnią czynnością jest przycięcie liści o połowę, aby ograniczyć parowanie. Tak przygotowaną sadzonkę możesz od razu włożyć w lekko kwaśne lub neutralne podłoże. Stosowanie ukorzeniacza nie jest potrzebne.”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz