czwartek, 16 kwietnia 2015

Przygotowanie rozsady pomidorów

jak przygotować rozsadę pomidorów
jak przygotować rozsadę pomidorów
W ubiegłym roku sąsiadce same rozsiały się (z ubiegłorocznych spadów) i pięknie owocowały pomidory koktajlowe. Ponieważ sąsiadka miała ich dużo to częstowała nimi wszystkich. Z jednego takiego mocno dojrzałego pomidorka wybrałam nasiona i zasuszyłam. W tym roku najpierw wysiałam do pojemniczka. Prawie wszystkie nasiona wykiełkowały. 
siewki pomidorów
siewki pomidorów

Następnie gdy już trochę podrosły i zaczęły zaczepiać o siebie nawzajem rozsadziłam do pojedynczych doniczek.
jak pikować pomidory
rozsada pomidorów bezpośrednio po pikowaniu

rozsada pomidorów
rozsada pomidorów po pikowaniu
jak przygotować rozsadę pomidorów
dwa tygodnie po pikowaniu


 Za miesiąc powinnam mieć gotowe sadzonki do wysadzenia do ogródka. Nie wiedziałam, że to takie proste. 

2 komentarze:

  1. Trochę marnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zaraz po pikowaniu nie wygląładały imponujaco ale już 1,5 tygodnia pózniej (pierwsze zdjęcie) wygladały całkiem nieżle a mamy jeszcze 3 tygodnie do wysadzenia w ogródku. Widziałam zresztą te pomidory jak się wysiały same do gruntu i plony z nich były całkiem obfite. Mam nadzieję, że przy poprawnym rozmnażaniu będą jeszcze lepsze. Dobra odmiana po prostu.

      Usuń