niedziela, 26 kwietnia 2015

Dywanik ze szmatek krok po kroku

jak zrobić chodnik ze szmatek
jak zrobić dywanik ze szmatek
Od jakiegoś czasu oglądałam w różnych inspiracjach dywaniki robione różnymi technikami. Postanowiłam sama spróbować jednej z prostszych. Wymaga tylko szmatek ze starych ubrań, igły i nitki. Mam dorastające dzieci wobec czego mnóstwo dżinsów przetartymi kolanami. Wybór materiału był więc prosty.

Podarłam dżinsy na pasy o szerokości ok. 2 cm. Poszło na to kilka par spodni. Wszystko w zależności jakiej wielkości chcemy zrobić dywanik.

krok po kroku dywanik ze szmatek
dywanik ze szmatek krok po kroku
Robimy warkoczyk z pasków tkaniny przedłużając cały czas pasy.
dywanik ze szmatek krok 2
Następnie zaczynamy zwijać dywanik.
jak wykorzystać stare dżinsy
dywanik ze szmatek - zwijanie krok 3

jak wykorzystać stare dżinsy
jak zrobić chodnik ze szmatek
Zszywamy od lewej strony ściegiem dzierganym:

robienie dywanika ze szmatek
dywanik ze szmatek zszywanie - krok 4

jak zrobić dywanik ze starych dżinsów
zszywanie dywanika ze szmatek

Przedłużałam pasy materiału robiłam dalej warkocz robiłam dalej i sukcesywnie  zszywałam dywanik. 

dywanik szmatkowy krok po kroku
dywanik ze starych dżinsów praca w toku - strona prawa

jak zrobić dywanik ze szmatek
dywanik ze starych dżinsów - strona lewa

Wykończyłam szerszym pasem z warkocza. Pasy z  materiału miały szerokość 6 cm. Przy robieniu tego warkocza zawijałam brzegi do spodu aby warkocz brzegowy  się nie strzępił.
ze starych dżinsów
dywanik ze szmatek


Na gwiazdkę dostałam krosna. Na internecie znalazłam sposób robienia przędzy ze starych podkoszulków. Zaczęłam już gromadzić mniejsze i większe kłębuszki. Jak zgromadzę wystarczające ilości materiału rozłożę swoje krosna i spróbuje innej metody

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz