sobota, 2 maja 2020

pufa podnóżek ze zwykłej starej pufy

przerabianie pufy z PRL
podnóżek przerobiony z pufy z PRL
Tę pufe zrobiłam w prezencie dla kuzynki na nowoosiedliny do jej nowego domu. Niestety z powodu epidemi koronowirusa impreza sie nie odbyła i pufa ciagle czeka u mnie na czas kiedy bezpiecznie będzie mogła być dostarczona do nowego domostwa. Pufa ma swoja historię ale nie miejsce tutaj aby ją przytaczać. Została mi podarowana razem z tą historią przez koleżankę, która wie, że u mnie "surowca" do przerabiania nigdy nie za dużo :).

Przed:                                                                                       Po:
przerabianie pufy z PRL
stara pufa przed przeróbka
jak przerobić pufę z PRL na nowoczesny podnóżek
pufa podnóżek po odnowieniu
Najpierw pufa została rozebrana ze "skóry" zebry i wszystkich innych przypadłości.



Ja oddzieliłam też podwyższenie na dole bo miałam przyczepiać nózki a bałam sie że z moimi umiejętnosciami przez tyłe warstw równo ze śrubą nie polecę.


Siedzisko oddzielam od skrzyni aby umożliwić sobie tapicerowanie. Tu do siedziska przyczepiłam już gąbkę.

I czas na nogi. Te zostały zrobione z nogi od zdemolowanego krzesła z sieciówki (niewartego naprawy) ale można też kupić w markecie budowanym kawałek kantówki i go oszlifować.


Ale aby nóżki trzymały mocno dodałam wzmocnienie wewnątrz pufy - z kantówki drewnianej, a nie z płyty (wydało mi sie to mocniejsze rozwiązanie). Kantówkę najpierw przykleiłam klejem do drewna w środku, a potem wzmozniłam śrubami przykręcając do obudowy po bokach (te widoczne śruby z boku). Nogi też posmarowałam klejem przed przykręceniem (tak na wszekli wypadek). Każda noga przykręcona 4 śrubami.


I korpus gotowy.


Tak wygląda w środku - te po bokach to kantówki do których zostały przykręcone śruby - oklejone okleiną (no nad estetyką wnętrza mogłabym jeszcze trochę popracować :)



To oczywiście już obijanie boku. Można ale nie trzeba dać owatę dookoło. Ja dałam. Nie mam niestety tego etapu na zdjęciu. Następnie prostokąt o długości obwodu pufu z dodatkowymi 2-3 cm na łączenie oraz szerokość jak wysokość pufy plus po 1 cm do umocowania od góry i od dołu pufy. 

Przybicie materiału od góry i od dołu i wykończenie z boku.


Najpierw naciągnięcie i przypięcie szpilkami i następnie zszycie szwem krytym igłą tapicerską.



I siedzisko. Po wcześnieszym przyklejeniu gąbki (dałam 2 warstwy bo nie miałam odpowiednio grubej) otulenie owatą.


Następnie wycięcie odpowiedniego prostokąta materiału.


I przybicie go od spodu. Ponieważ moje zszywki nie dawały rady z powodu twardej płyty (gięły się) przybiłam gwoździkami.

Bok wykańczamy bez szycia. Po prostu starannie zaginając.



I siedzisko gotowe


Teraz tylko połączyć siedzisko ze skrzynią i voila:

jak przerobić pufę z PRL na nowoczesny podnóżek
podnóżek przerobiony ze zwykłej pufy
jak przerobić pufę
podnóżek z pufy
Tu u mnie w domu przy fotelu ale nie do tego wnętrza została przeznaczona. Na pewno u nowej właścicielki będzie lepiej pasowała.
jak przerobić pufę


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz