piątek, 11 września 2015

Poduszki ze starego swetra



ze starego swetra
poduszki ze starego swetra
Nadchodzą coraz chłodniejsze dni. Pora na jesienny przegląd swetrów. Część z nich idzie do prucia i ponownego wykorzystania.Wielkie prucie

Nie wszystkie swetry nadają się do prucia. Niektóre z nich robione są z ciętej dzianiny, a inne z włóczki która po spruciu nie nadaje się do ponownego wykorzystania. Tak było w przypadku tego swetra. Sprułam najpierw golf i próbowałam wykorzystać nitkę do wyrabiania wzoru norweskiego, ale brzydko wychodziło. Sweter zrobiony był z takiej buklowo-frotowej przędzy gdzie jest twarda  i cienka nitka główna i powkręcane w nią cienko pocięte miękkie nitki.
Jak wykorzystać taki sweter? Do puszczenia dalej w obieg nie nadawał się ponieważ był rozciągnięty. Wyglądał na tyle dobrze, że szkoda było wyrzucić. Oczywiście nigdy w domu nie jest dość jaśków lub poszewek na nie. Sweter był miękki i miły w dotyku. Jedyny dylemat jaki miałam to która strona ma być prawą stroną poszewki. Zarówno lewa jak i prawa strona swetra prezentowały się dobrze. W końcu zdecydowałam się na lewą stronę. Wyszły mi 2 jaśki (spód jest z innego materiału również recyclingu ubraniowego) i mały wałeczek z rękawów. Wałeczek jest cały z dzianiny ze swetra.

Oto co mi wyszło:

poduszka ze starego swetra
poduszki ze starego swetra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz