poniedziałek, 1 lipca 2019

pufy jako skrzynie na zabawki

Moje wnuki - małe szkraby przedszkolne oprócz dużogabarytowych zabawek maja tez mnóstwo zabawkowych drobiazgów. Wnuk samochodziki a wnucka to trzuletnia koneserka bizuterii. Korale to jej miłość :).  Aby utrzymać to w porządku jako kolejne pojemniki na zabawki odnowiłam stare pufy. Przy okazji nadprogramowych gości w domu moga służyć za siedzisko. 

jak odnowic pufę do pokoju dziecinnego
odnowione pufy jak skrzynie na dziecięce skarby
Przed renowacja stare pufy wygładały tak:                A po odnawianiu tak:

stare pufy przed odnawianiem
Pufy po odnowieniu
 Najpierw odkręcamy pokrywę i zdejmujemy stary materiał zostawiamy czystą skrzynię. W moim
przypadku gąbka na siedzisku dawała jeszcze rade to ją zostawiłam ale jeśli byłaby zniszczona to należy ją usunąc i do pokrywy przykleić nową.


Nastepnie wycinamy prostokąt materiały o długości jak na 4 ściany kostki a szerokości tak, żeby minimum mozna było zagiąc na brzeg i pod spód pufy. W jednej z puf zrobiłam trochę większy zakład.  Materiały wybrałam stosownie do obdarowywanego: dla wnuczka kupiłam w second handzie bawełniana zasłone z motywem spidermena, a dla wnuczki materiał w kwiatki jaki miałam w swoich zasobach.

Materiał przymocowałam zszywkami tapicerskimi. Najpierw wzdłuż jednego boku kostki, następnie na brzegu od góry naokoło.


Na kancie końcówke zaginamy i upinamy szpilkami. Od spodu również przymocowujemy zszywkami i kant zszywamy ściegiem krytym używając zagiętej igły tapicerskiej/


Następnie na pokrywę siedziska wycięłam kwadrat i naokoło przyszywamyprostokąt o szerokosci gąbki siedziska z około 5-10 cm nakładem na zagięcie pod spód

Naciągamy na siedzisko i od spodu mocujemy zszywkami.

odnawianie pufy
Jeszcze żeby ładnie wyglądało przymocowałam zszywkami resztkę materiału na spód klapy. Zamontowałam z powrotem zawiasy. i koniec

jak odnowic pufę
odnowione pufy do pokoju
Gotowe:
odnawianie pufy
odnowione pufy do pokoju dziecinnego

6 komentarzy:

  1. Takie pufy to bez wątpienia również nie tyle idealne miejsce na zabawki. Ale także ciekawy dodatek do wzbogacenia wystroju wnętrza. Bardzo fajny pomysł! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł :) sama posiadam starodawne i chciałam wyrzucić ale już zmieniłam zdanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. fajnie że zainspirowałam :) Sama znowu poeksperymentowłam z pufą i zrobiłam z niej dla koleżanki podnóżek do do fotela z nóżkami które dokręciłam . Pokaże wkrótce . :)

      Usuń
  3. Rewelacyjny pomysł! Mam tylko pytanie - czy zszywki były jakieś specjalne? Tapicerskie? Gdzie można nabyć takowy gadżecik do wbijania zszywek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam sobie zszywacz tapicerski. Zszywki kupuję w sklepach typu dla domu i ogrodu (trzeba kupić właściwy rozmiar w zależności od urządzenia , które się ma). Sme zszywki sa dosyć tanie, urządzenie w zależności od marki i jakości. Ale można też przymosować gwoździkami :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe rozwiązanie ;) Sama szukam mebli i teraz dzięki Tobie będę szukać takich z pufami. Niby to tak proste, ale nie pomyślałam, że może to być fajna skrytka na zabawki :) Mam dwójkę małych dzieci, więc u mnie też sprawdzi sie to doskonale. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń