piątek, 16 listopada 2018

Nieortodoksyjne Agi odnawianie

odnawianie krzesła Aga
krzesła Aga odnowione metodą uproszczona po lewej i tradycyjną po prawej
Po raz drugi odnawiałam Agi 2 pierwsze widoczne po prawej stronie powyższego zdjęcia opisane (krok po kroku)  TUTAJ . Teraz odnawiałam do nowego mieszkania bratanicy która lubi raczej prosty surowy styl. Podobał jej się kształy krzesła ale guziczki raczej do niej nie przemawiały. Postanowiłyśmy że tapicerka krzeseł będzie prosta bez guzików i lamówki. Tak naprawdę tapicerka ta powstała bez szycia z 3 kawałków materiału: na siedzisko, oparcie i na tył.

Przed:                                                             Po:
krzesła Aga przed renowacją
odnawianie krzesła Aga krok po kroku
krzesła Aga już po odnowieniu


Jak zwykle zaczynamy od rozkręcenia i rozbierania ze starej tapicerki. Następnie czyszczenie drewna.

Drewno zwykle traktuję najpierw opalarką i skrobakiem a następnie czyszczę papierem ściernym. Najpierw gradacja 40 potem 80, a na koniec 120. Tak naprawdę to robota w drewnie zawsze jest najbardziej żmudna i najbardziej brudna. Potem jest już z górki.

tapicerowanie krzesła Aga
oczyszczanie krzesła ze starej tapicerki i lakieru
Po zdjęciu starej tapicerki zakładamy nową.

siedziska przygotowane do tapicerowania
Użyłam gąbki 3 cm na siedzisko T 35 na oparcie T 25. Docięłam do kształtu krzesła.

przyklejenie gąbki do siedziska i oparcia 
Następnie dla wygładzenia nierówności owata przymocowana od tyłu zszywkami.

owinięcie krzeseł owatą
I materiał. Jak napisałam w tytule to tapicerowanie wykonałam niestandardowo dla Ag (dlatego nie zachowałam starej tapicerki do odrysowania formy - jak to robie zazwyczaj). Po zmierzeniu centymetrem krawieckim krzeseł wycięłam 3 kawałki materiału (trzeba pamiętac o zapasie okoł0 1cm-1,5 cm do naciągnięcia i przybicia materiału pod spodem stelaża).

wycięcie 3 kawałków materiału
Najpierw tapicuremy siedzisko potem w ten sam sposób oparcie. Wycięłam otwory w miejscu gdzie siedzisko styka się z oparciem gdzie jest rama drewna na brzegu. Wkładamy materiał miedzy siedzisko i oparcie i przybijamy zszywkami z tyłu.

tapicerowanie siedziska
umocowanie tkaniny zszywkami od spodu krzesła
na zgięciu składamy materiał, naciągamy i mocujemy od spodu. Jesli sie troche rozchodzi można wykończając zszyć brzegi igłą tapicerską.

wykończenie tapicerki na zgięciu krzesła
wykończenie tapicerki na zgięciu krzesła
Aby ładnie ułozyc na brzegu krzesła trzeba trochę popracować przy składaniu i przybić od spodu. I tak wszystkie 4 rogi.


przybicie osłony z dykty.


I przymocowanie materiału na tył. Najpierw szpilkami.



i szycie igłą tapicerska

Z jednej strony przybiłam już maskowanie spodu (aby było łatwiej już po skręceniu przymocować resztę)
krzesło gotowe do skręcenia
przykręcenie śrubami nóg do siedziska


I przybicie do końca maskowania od spodu . Jak zwykle do tego celu użyłam starych ubrań- tutaj moje stare spodnie sportowe :)


I krzesła odnowione:
jak odnowić krzesło Aga krok po kroku
odnowione krzesła Aga
W zestawieniu z tradycyjnie tapicerowanymi Agami

odnawianie krzesła Aga krok po kroku
krzesła Aga po prowe odnowione tradycyjnie po lewej uproszczoną metoda 


5 komentarzy:

  1. Jaka jest nazwa tkaniny i kolor, który Pani użyła? Ja kupiłam Maltę i nie jestem zadowolona z grubości. Ta ze zdjęcia wydaje się być dość gruba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tkaninę kupowałam dosyć dawno na fotel rozkładany http://reko-czyny.blogspot.com/2017/12/fotel-do-spania-lata-50-te.html i krzesla już robiłam z czego zostało . Nie pamiętam już nazwy tkaniny. To dość gruby worek z grubym splotem. Sprawdzałam w sklepie internetowym w którym kupowałam ale tam już go nie ma :(

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Bardzo dużo mi to dała informacja, że jest to gatunek worek - gruba plecionka. Pozdrawiam i życzę kolejnych udanych prac:-)

      Usuń