wtorek, 17 maja 2016

Remont krzesła

3 lata temu nabyłam krzesła do jadalni. Sądziłąm, że bardzo praktyczne, zmywalne co przy dzieciach jest bardzo ważnym wyznacznikiem urody:). Niestety nie doceniłam możliwości własnych pociech i kotów domowych pieszczochów. Syn uwielbia kołysać się na krześle,  wobec czego rozbujał krzesło, które teraz ma "piękną" pochyloną postawę i jest niestabilne

odnawianie krzesła
krzesło do naprawy; niestabilne tylne nogi
a koty i ich pazurki potrafiły poradzić sobie z obiciem.

remont krzesła
krzesło do naprawy uszkodzony materiał na siedzisku
jak naprawić krzesło
krzesło do naprawy uszkodzony materiał na siedzisku
Próbowałam najpierw naprawiać płynną skórą . Niestety nie wyszło najlepiej. Z pewnością nie tak jak wyglądało na reklamówce używanego środka:)

Zachęcona udanym remontem fotela chierowskiego postanowiłam sama naprawić krzesła.
Zaczęłam od rozkręcenia:
jak wyremontować krzesło
etap I prac rozkręcenie krzesła
Ponieważ krzesła są w miarę nowe i nie wymagają wymiany środka postanowiłam po prostu uszyć pokrowiec na siedzisko i skręcić dodając metalowe wzmocnienia. Materiał użyłam ten sam co do fotela (kupiłam więcej ponieważ nie wiedziałam czy nie będę potrzebowała do poprawek).

jak uszyć tapicerkę na krzesło
wykrojenie odpowiedniego kawałka materiału z zapasem na zagięcie od spodu
odnawianie krzesła
wyprofilowanie i sfastrygowanie przedniego rogu krzesła
zszywam sfastrygowany kawałek na maszynie
jak odnowić tapicerkę
materiał po naciągnięciu od spodu i z tyłu montuję zszywkami tapicerskimi
Pozostało już tylko krzesła skręcić. Tym zajął się mój mąż dodają dodatkowe śrubki i metalowe wzmocnienia
jak naprawić krzesło
skręcone krzesło z naciągniętym materiałem na siedzisko
odrestaurowanie krzesła
Naprawione krzesło razem z wcześniej wyremontowanym fotelem
Na razie potraktowałam tak 2 krzesła. Reszta będzie naprawiana w miarę zużycia.

1 komentarz: