środa, 4 maja 2016

Naprawa obicia fotela do biurka

Mój fotel do biurka kupiony już przeszło 10 lat temu w Ikei ma solidną konstrukcję. Niestety obicie się nieco zużyło.

odnawianie fotela biurowego
zniszczona tapicerka w fotelu biurowym
Nauczona doświadczeniem, że tapicerowanie nie jest takie straszne postanowiłam fotel odnowić. Ponieważ oparcie nie wygląda jeszcze źle nowy materiał postanowiłam dać tylko na siedzisko.

Rozkręciłam fotel i okazało się że siedzisko naciągnięte jest na drewnianą sklejkę co znacznie ułatwiło przymocowanie nowego materiału. Wystarczą zwykłe zszywki tapicerskie.

renowacja fotela do biurka
rozkręcanie fotela - rozmontowanie siedziska
odnawianie fotela do biurka
obciągnięcie siedziska nowym materiałem - przymocowanie zszywkami
odnawianie fotela na kółkach
ponowne złożenie fotela 
odnawianie fotela biurowego
pozostało tylko skręcić fotel
Przed renowacją:
po renowacji:
odnawianie fotela do biurka
fotel po renowacji


2 komentarze:

  1. No dobrze, ale co zrobić gdy siedzisko jest udziwnione. Nie wiem jak to wytłumaczyć. Tu można zobaczyć o co mi chodzi https://kaldekor.pl/desmond-fotel-gabinetowy-bezowy Mam taki podobny fotel 5 letni i trochę wygniecione jest siedzisko. Myślałem jakby to zrobić, ale obawiam się, że narobie więcej szkód. Może jakaś porada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz nakleić gąbkę w miejsce gdzie siedzisko wysiedziane. Od pory tego fotela już obiecałam 5 innych foteli biurowych. Ciągle amatorsko i w ramach napraw zamiast wyrzucać. Naciąganie tkaniny nie jest trudne.

      Usuń