czwartek, 29 października 2020

Fotel B 310 Var metamorfoza

 I kolejny fotel, który zrobiłam nie na prezentowa oddaż ale dla siebie. Fotel klasyk- B 310 Var. W mojej odsłone skromnie, stonowanie  bez szaleństw kolorystycznych. Tak mi po prostu pasuje.

jak odnowić fotel B 310 var
fotel B 310 Var po odnowieniu

Było:

Jest:

jak odnowić fotel B 310 var
odnowiony fotel B 310 Var 
renowacja fotela PRL B 310 var
B310 var odnowiony
Materiał to resztki (ostatnie) które zostały mi po tych 2-óch fotelach także do uzytku własnego


opisanych TUTAJ   i  TUTAJ  oraz taboretu podnózka opisanego   TUTAJ 

Zanim doszło do zmiany wyglądu było troche pracy.

Najpierw jak zwykle demontaż i zrywanie starej tapicerki. Otwory na śruby zamaskowane były drewnianymi czopami.


A pod nimi niespodzianka. Zardzewiałe śruby, których w żaden sposób nie dało sie odkręcić. Mąż zaproponował rozwiercenie śrub i zastosowanie następnie śrub z nakrętkami. I taka była pierwotnie kocepcja. Zakupiłam nawet odpowiednie wiertło ale potem pomyslałam sobie że pójde nałatwiznę i po raz pierwszy spróbuje tapicerowania na skróty tzn. bez rozkręcania fotela. To przy kolejnej renowacji bo pewnie za pare lat trzeba będzie zmienić ubranko temu fotelowi.

Zdarłam tapicerkę:

Wymieniłam pasy, poczysciłam spręzyny i wyszlifowałam drewno.


Pomalowałam drewniany stelaż . Wcześniej głównie malowałam lakierobejcą bo szybki efekt ale jakiś czas temu stwierdziłam ze lepiej wychodzi jeśli bejcuję drewno a dopiero potem lakieruję bezbarwnym lakierem. Drewno jest wtedy równo wybarwione. Nie ma smug. Bejcuje 2 lub 3 razy do uzyskania właściwego wybarwienia.


Potem juz gąbka (wcześniej sprężyny obiłam grubym materiałem bawełnianym . Doskonały do tego jest materiał ze starych dżinsów ale akurat mi zabrakło i poszły stare zasłony.


Następnie owata:
I materiał. Wycięłam 3 prostokąty: siedzisko, oparcie i tył oparcia. Zazwyczaj jako formy stosuję starą zdjętą tapicerke ale ta była tak brudna, że posłużyłam sie po prostu centumetrem krawieckim aby zmierzyć właściwe wymiary.

Przybiłam zszywkami od spodu z przodu i tyłu 


Ponieważ fotel był nierozkręcony i nie można było tak po prostu owinąć siedziska wycięłam linię w miejscu łaczenia nóg z siedziskiem.

i przystąpiłam do "artystycznej" pracy naciągania po bokach z wciskaniem materiału za nogi:



Podobna operacja na siedzisku.


Następnie zaginanie rogów. Przy tym fotelu nie robiłam zdjęć ale sposiłkuje sie zdjęciami z innej renowacji. Praca i efekt taki sam:

na zgięciu między siedziskiem a oparciem:

I na rogu siedziska:

Przybicie dykty z tyłu i upięcie i obszycie materiałem


Następny krok to osłona na spód. Jak zwykle użyłam starej znoszonej podkoszulki (świetnie się naciąga).

i fotel gotowy.

jak odnowić fotel B 310 var
fotel B 310 var po odnowieniu 
krok po kroku jrenowacja fotela B 310 var
fotel B 310 var po renowacji 

Teraz pora obić do niego podnóżek ale o tym w następnym poście. A podnóżek znaleziony na warszawskim Bródnie przed odnowieniem wygląda tak:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz