wtorek, 1 września 2020

stare drewniane krzesła + stół , odnawianie, malowanie

stary drewniany stół i krzesła
stare odnowione krzesła

odnawianie starych drewnianych krzeseł
odnowiony jadalniany komplet - niekomplet



Odnawiałam ostatnio swój dom. Postanowiłam wiele elementów po prostu odnowić zamiast wymieniać np. kuchnię. Ponieważ podłogę taka wymyśliłam sobie 25 lat temu a w miedzyczasie kuchnia przeszła kilka liftingów i nie zawsze podłoga wpisywała się w jej wystrój postanowiłam tym razem dopasować wystrój do podłogi. Wcześniej w kuchi miałam nowoczesne metalowe tapicerowane krzesła. Tym razem postawiłam na drewno. Krzesła są każdę inne. To też zamysł artystyczny :), a poza tym krzesła pochodzą z wystawek gabarytowych. Super do bawienia się w odnawianie bez strachu, że się zniszczy cenny mebel. 

Jedno odnawiane krzesło opisałam  TUTAJ 


Miałam jeszcze 2 podobne (odrobinę się rózniące). 



Czarne wystarczyło po prostu wzmocnić, skleić i pomalować. Natomiast sosnowowe, lakierowane przeszło metamorfozę. Po szlifowaniu zostało pomalowane częściowo na biało :

drewniane krzesło przed renowacja
drewniane krzesło po odnowieniu
Stół był jednym z moich pierwszych kupionych samodzielnie mebli. Bardzo wtedy tani i prosty (mimo, że były lata 90-te szczyt kiczu). Brak gotówki uchronił mnie przed kiczowatym drogim meblem. Teraz starczyło go odnowić. Pierwotnie był cały czarny. Zostawiłam czarny dół (pomalowałam tylko) i aby rozjaśnić całą kuchnię, która jest położona od północnego zachodu i ocieniona drzewami, blat postanowiłam pomalować na biało. Zwykły wałek i farba akrylowa do drewna. Ostatnia warstwa to lakier bezbarwny matowy. 

renowacja stołu
stół kuchenny przed malowaniem
renowacja stołu
stół kuchenny po malowaniu

 Kącik jadalniany w kuchni gotowy. W rogu odnowiona pomalowana na czarno drewniana rogowa ława (również jeden z pierwszych własnych mebli).

jak odnowić stare drewniane krzesła

odnawianie starych drewnianych krzeseł

Jak widać każde krzesło inne . Świetnie sie uzupełniają.

1 komentarz: