wtorek, 8 grudnia 2020

chusta na drutach

W ubiegłym roku zauroczyły mnie lekkie mgiełkowe chusty na drutach. Postanowiłam zrobić takie na aukcje WOŚP. (w roku ubiegłym robiłam na aukcje chodniczki na krosnach).

Jak zrobić chustę na drutach krok po kroku
Chusta na drutach
Jak zrobić chustę na drutach
Chusta na drutach
chusta na drutach krok po kroku
Chusta na drutach
Jak zrobić chustę na drutach krok po kroku
chusta na drutachJak zrobić chustę na drutach krok po kroku


Zaczynamy od wyboru włóczki i grubości drutów. Ponieważ chusta ma się układać pod szyją i nie może być zbyt zbita używałam  pojedyńczej nitki raczej cienkiej włóczki i robiłam na drutach nr 4.

I rozpoczynamy robótkę. Nabieramy na drut 4 oczka. I przerabiamy

Rząd 1 i potem kazdy rząd nieparzysty oczkami lewymi



Każde pierwsze oczko zdejmujemy bez przerobienia

Rząd 2: 1 oczko bez przerobienia , narzut 1 oczka, 2 oczka na prawo, narzut 1 oczka, 1 oczko na prawo - daje mam to po przerobieniu 6 oczek.

Rząd 3: przerabiamy na lewo - i tak każdy rząd nieparzysty

Rząd 4: 1 oczko bez przerabiania, narzut 1 oczka, 1 oczko na prawo, narzut 1 oczka, 2 oczka na prawo, narzut 1 oczka, 1 oczko na prawo, narzut 1 oczka, 1 oczko na prawo - daje mam to po przerobieniu 10 oczek.  

Następnie kontynujemy:

Kazdy rząd nieparzysty  przerabiamy oczkami lewymi

  • Rzędy parzyste przerabiamy oczkami prawymi. 

  • W każdym rzędzie parzystym dodajemy 4 oczka: oczko drugie zaraz po zdjęciu bez przerobienia oczka pierwszego, oczko przed dwoma oczkami środkowymi , oczko po dwóch oczkach środkowych oraz przedostatnie oczko w rzędzie. 



Robótkę aby chusta sie nie zwijała kończę kilkoma rzędami ściągacza. I rozpinam na swojej kanapie aby nabrała właściwego kształtu






Chusta niebieska:

 


Chusta w brązach:



Chusta zielona:







2 komentarze:

  1. Piękne, czy mogę zamówić we wszystkich odcieniach zieleni? Materiały będę zbierać z recyklingu oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zielona powyżej cię się podoba?. Będzie wystawiona na aukcjach WOŚP po świętach. Możesz licytować :)

      Usuń