sobota, 1 grudnia 2018

skrzat ze szmat :)

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta.....

jak zrobić świątecznego skrzata krok po kroku
świąteczne skrzaty ze szmatek
wygląda na to że kominkowym kominem wdarło mi sie mnóstwo świątecznych skrzatów.

Jeden z nich przycupnął w kącie pokoju:

jak zrobić świątecznego skrzata krok po kroku
skrzat ze szmatek diy
 A tak naprawdę w tym roku jako świątecne DIY postanowiłam zrobić kilka świątecznych skrzatów.

Najpierw wyszukałam ubrania już nie nadające sie do noszenia ani przekazania dalej, w tym sporo w czerwonym kolorze (ale to nie obowiazujące) i resztki futerkowe po innych DIY.

 
 Między innymi miałam pocięte w prostokąty i kwadraty czerwone resztki po patchworku, które zszyłam w tubę i przyszyłam dno. Na obrazkach poniżej jest pokazane jak sobie poradziłam. Nie musi być idealnie. Może być ręcznie lub na maszynie. Robiłam i tak, i tak w zależności czy chciało mi się iść do maszyny do szycia - skrzaty robiłam wieczorami ogladając telewizję.


 

 Następnie napełniłam woreczki tanim betonowym żwirkiem dla kota (duży wór tylko 10 zł - wystarczy na 20-50 skrzatów w zależności od ich wielkości). W internecie czytałam że ludzie wypełniają ryżem, grochem, fasolą. W tym niestety moga zalęgnąć sie robaczki, a betonowego żwirku nic nie ruszy. Woreczek zawiązujemy lub zaszywamy.


 

Następnie zrobiłam noski dla skrzatów. Poprostu wypchany pakułami kawałek materiału:

 
I przyszywamy nosek do woreczka:

przyszycie noska do tułowia
a tu odwrotnie kolorystyka :)

Czas na brodę. Wycinam otwór w futerku i owijam naokoło noska. Przyczepiam szpilkami.

kawałek starego sztucznego futerka rozcinamy pośrodku

otulamy nas do okołoa futerkiem 
przyszpilamy futerko nookoło nosa


Pora na czapeczki. Wycinam trójkaty, zszywam je i wypycham (watą, ścinkami, kawałkami gąbki, pocięte dziurawe damskie rajstopy też dają radę)

 

Przyczepiam czapki szilkami do całości i przyszywam tak żeby jednocześnie przyszyś brodę. Takie umocowanie brody wystarczy, żeby się trzymało.

pasujemy czapeczkę na główce

jak zrobić świątecznego skrzata
przypinamy czapeczki szpilkami do główki

I skrzaty gotowe. Poniżej moje tegoroczne skrzaty. Wszystko razem zajęło mi 3 wieczory po pracy w ramach odstresowującej rozrywki :).

Klasyczne czerwone:
świąteczne skrzaty diy
czerwone skrzaty - jak pomocnicy Mikołaja
skrzat z profila
 I z białego swetra z panterkową brodą. Trzeba pamiętać że dzianina bardzo się rozpycha przy wypełnianiu i lepiej chyba użyć bardziej sztywnego materiału.

jak zrobić świątecznego skrzata krok po kroku
skrzaty chyba po spożyciu bo takie czerwone noski :)
Ponieważ zabrakło mi futerkowego materiału kupiłam w castoramie pakuły do uszczelniania rur, które przyszywałam kępkami i na koniec lekko "stapirowałam"

jak zrobić świątecznego skrzata krok po kroku
świąteczne skrzaty z bujna brodą
świąteczny skrzat jak zrobić krok po kroku
i ponownie widok skrzata z profila


świąteczny skrzat krok po kroku
świąteczne skrzaty diy

I cały zbiór razem. Będą porozstawiane w róznych miejscach w domu. Jeszcze nie wiem czy pojedyńczo czy grupami.

jak zrobić świątecznego skrzata krok po kroku
świąteczne skrzaty ze szmatek
Na początku zamierzałam zrobić skrzaty z nogami ale ponieważ dobrze wyglądają bezkończynowe postanowiłam je tak zostawić. Ponieważ na początku uszyłam już jedne nogi to postanowiłam je zużyć. Zrobiłam jeszcze jednego skrzata, którego w całości (ale bez brody i czapki zszyłam przed wypełnieniem żwirkiem). Wszystkie zasady jak powyżej. Ponieważ wyszedł trochę za długi do jedynej brody jaką udało mi się znaleźć dla niego to ubrłam go jeszcze w resztki starego paska (zachowuję takie rzeczy na ewentualne robótki)

 jak zrobić świątecznego skrzata
 I skrzat w całej krasie.
jak zrobić mikołaje ze szmatek
domowy skrzat w wersji świątecznej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz