poniedziałek, 20 czerwca 2016

Pokrowiec na kanapę


Przed:
jak uszyć pokrowiec na kanapę


 Po:
jak odnowić kanapę ze sztucznej skóry
kanapa po uszyciu pokrowca na dolne poduszki
Kanapa przeszła metamorfozę nie ze względów estetycznych ponieważ dobrze wyglądała tez w pierwszej wersji ale ponieważ po paru latach zniszczyła się  jej tapicerka na poduszkach:

jak naprawić kanapę z ekoskóry
zniszczone obicie kanapy
zniszczona sztuczna skóra na obiciu


Kupiłam niedrogą czekoladową tkaninie obiciową o kontrastowym ale pasującym do istniejącej oraz wystroju całego wnętrza kolorze. Na początku ambitnie chciałam uszyć nowe obicie na dolne zniszczone poduszki. Jednak po przyjrzeniu się dokładniej poddałam się postanowiłam zrobić tylko pokrowce na dotychczasowe poduszki.
Wycięłam kwadrat (prostokąt), który zakrywała górę i boki poduszki (na tyle są rzepy do przymocowania, których nie można zasłonić):
przygotowanie do wykroju pokrowca
 Wycięłam rogi:
wykrojenie pokrowca na obicie kanapy
zszyłam. Na około zrobiłam 1 cm tunel w który wciągnęłam gumkę i sądziłam na początku , że to wystarczy. Niestety pokrowiec nie był naciągnięty na poduszce.  Dlatego też ponaszywałam dodatkowe gumki ściągające - jak poniżej:

uszyte obicie kanapy - poduchy dolne


jak naprawić zniszczoną tapicerkę kanapy
dolne poduchy kanapy z uszytym pokrowcem
Doszyłam jeszcze 2 dodatkowe poduszki z tego samego materiału o tych samych proporcjach co poduszki istniejące tylko mniejsze . A oto końcowy rezultat:
pokrowiec na kanapę
kanapa z uszytym nowym pokrowcem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz