środa, 23 maja 2018

Czas na relaks - odnawianie starego leżaka


odnawiane starego leżaka
stary leżak po renowacji
Nadchodzi lato czas odpoczynku na łonie przyrody. Leżakowanie to idealny sposób na relaks  w ogródku lub na plaży. Jeszcze wiele lat temu jako istota konsumpcyjna pozbyłam się stelaży po zniszczonych leżakach zamiast naprawić. Wtedy przerosło mnie rozbieranie drewnianego stelaża aby włożyć nowy uszyty materiał. Ale teraz już po raz drugi zastosowałam inną metodę (pierwszy raz  TUTAJ  ). Po prostu przymocowałam nowy materiał zszywkami tapicerskimi.



A teraz po kolei. Najpierw trafił w moje ręce bardzo zniszczony leżak "reklamówka Żywca" z jakiegoś ogródka piwnego.

Przed:                                                                           Po:

stary leżak do renowacji
Leżak po odnowieniu
 Już w pierwowzorze materiał był przymocowany zszywkami.


Oczywiście najpierw rozbiórka i przeszlifowanie drewna aby usunąć nierówności i nieliczne resztki starego lakieru.


Potem malowanie.
jak odnowić stary leżak
Zdecydowałam się na kolor ciemny. Nie chciało mi się skrobac zawzięcie cienkich desek leżaka aż do pięknego drewna. Kupiłam piękną matową lazurę - heban i taki efekt.


Materiał to kawałek lnianej tkaniny kupiony za grosze. Na pewno nie na zawsze ale jeden sezon z pewnością wytrzyma.

Zapomniałam zrobić zdjęcie ale w brzegi materiału w pierwowzorze dla wzmocnienia był wszyty sznurek. Ja zrobiłam to samo.

Przymocowałam zszywkami materiał do stelaża.


jak odnowić stary leżak


Ponieważ w czasie szlifowania odpadł najsłabszy element popękane drewna to wkleiłem go wikolem.



Z resztek materiału uszyłam zagłówek aby wygodniej się odpoczywało. W brzeg zagłówka wszyłam troczki  do wiązania do ramy leżaka.


Koszt odnawiania to oprócz czasu  (w sumie razem około 1.5 h ale trzeba robić przerwy na wyschnięcie farby, lazury, bejcy czy czym tam zdecydujecie się pomalować) mniej niż 5 zł.
I można odpoczywać w letnie dni chowając się w cieniu lub wręcz przeciwnie grzejąc na słoneczku.

odnawianie starego leżaka krok po kroku
odnowiony leżak w przydomowym ogródku



9 komentarzy:

  1. Solidne wykonanie, aż miło patrzeć jacy potrafimy być kreatywni.Miłego wypoczynku w letnie dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie leżak to akurat bardzo obowiązkowa rzecz i muszę go mieć w swoim ogrodzie. Stary jednak już troszkę się połamał i szukam czegoś nowego, co będzie pasowało do moich nowoczesnych mebli ogrodowych. Chyba wybiorę coś ze strony https://homegarden.com.pl/lezaki-ogrodowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Urlop, wolny czas, leżak, super sprawa na wypoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak z drewna to wiele rzeczy można odnowić, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. Zawsze można poszukać przydatnych porad w internecie. Takie na temat przygotowania do malowania to ja na http://dekoracjadrewna.pl/czym-szlifowac-drewno-czyli-przygotowanie-drewna-do-malowania/ znalazłam. Już teraz wiem co mi będzie potrzebne. Przydatne informacje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Tak wiele rzeczy ląduje na śmietniku, a mogą dostać drugie życie - wystarczy odrobina kreatywności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie Ci to wyszło. Drewniane leżaki to obowiązkowe wyposażenie ogrodu w sezonie letnim, zwłaszcza jeśli lubimy odpoczynek na świeżym powietrzu. Jak widać wszystko da się odnowić, trzeba tylko trochę czasu i chęci. Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń