czwartek, 1 lutego 2018

Leżak wieczorową zimową porą - odnawianie starego leżaka


odnawianie starego leżaka
PRL leżak po renowacji
Wracając z nocnych baletów  na początku grudnia - na Zaciszu zobaczyłam wystawkę mebli gdzie królował zimową porą taki oto stary leciwy leżak pamiętający czasy PRL. Nie zastanawiając się wiele zahamowałam i zapakowałam leżaczek do bagażnika.



jak odnowić stary leżak
leżak przed renowacją
Leżak był wielokrotnie odnawiany spod ostatniej warstwy białej olejnej farby (która też miała już swoje lata) przebijały też kolory niebieski i zielony. Materiał to też już zmieniony kawał brudnego płótna żeglarskiego przyszyty  ręczne na stelażu.


Pierwszy etap prac to zeskrobanie warstw farby. Tu już usunięte opalarką i skrobakiem 2: biała i zielona została już tylko najmocniej wżarta niebieska, którą udało się zeszlifować ale nie do końca szlifierką z papierem ściernym najpier o gradacji 40 a na końcu 120.

stary leżak jak odnowić
usuwanie starych powłok z drewna
Jednak oczyszczenie nie do końca się udało. Drewno dalej miało odcień niebieskawy dlatego leżak został pomalowany ciemną lakierobejcą.

jak odnowić stary leżak
malowanie drewna 

przymocowanie materiału do leżaka 
Przymocowywanie materiału do leżaka


odnawianie starego leżaka
gotowy odnowiony leżak
jak odnowić stary leżak
leżak po odnowieniu


Z resztek materiału uszyłam zagłówek, który wypełniłam kawałkami owaty,  resztek z wykraiwania na potrzeby renowacji foteli i krzeseł. Po bokach przyszyłam 2 tasiemki (troczki) do przymocowywania zagłówka:

poduszeczka-zagłówek do leżaka

przymocowany zagłówek
zagłówek do leżaka

leżak z zagłówkiem
I leżak wylądował pod choinką jako prezent gwiazdkowy:

 stary leżak jak odnowić
odnowiony leżak


3 komentarze:

  1. Zazdroszczę umiejętności, odświeżony leżaczek prezentuje się naprawdę przepięknie. Niestety nie posiadam takich umiejętności jak Ty, dlatego też zaopatrzyłam się w leżak plażowy składany, który zamierzam zabrać ze sobą na urlop. Leżaczek jest naprawdę bardzo wygodny, podoba mi się w nim również to, że do zestawu dołączona była również miękka, wygodna poduszka pod głowę.

    OdpowiedzUsuń