poniedziałek, 16 października 2023

kwietnik ze starej donicy


kwietnik diy
kwietnik ze starej donicy

Zazwyczaj kwiaty, które latem trzymam na zewnątrz późną jesienia na 5-6 miesięcy ląduja w garażu. Wtedy traca większosć lisci i na wiosnę zaczynaja swoja regenerację. W tym roku wyjątkowo pięknie rozkrzewiła mi się komarzyca. Postanowiłam częściowo przechować ją w domu. 



Aby odpowiednio wyeksponować rośliny postanowiłam poodnawiać stare kwietniki a także stworzyć nowe. Jeden zrobiłam ze starej donicy, która po staniu na dworzu mocno sie zużyła.

Usunęłam pleciony element, uczyściłam papierem ściernym metalowy stelaż i pomalowałam czarna farbą ftalanową.


Z początku planowałam zrobić nową plecionkę. Ale zatrzymałam sie na owinięciu czarną grubą przędzą głównego korpusu.


Miałam, takie metalowe kwietniki. 



Wyścieliłam je materiałem, włożyłam torby plastikowe, drenaż z potłuczonych doniczek i posadziłam rozkrzewione komarzyce. Nastęnpe w miescach które są przygotowane do zawieszenia grubym czarnym sznurkiem przywiązałam do owróconej do góry dnem donicy na dwóch rogach.


Na wierzch połozyłam pomalowana na czarna sklejkę i postawiłam wielka donicę  z zimolausem.



Tak prezentuje sie cała kompozycja.



Nie tylko te ale także inne rośliny w donicach przeniosłam do domu odnawiając inne kwietniki np



a także ustawiając je na starych taboretach któr pomalowałam. Powstały piękne zielone wyspy na zimę, które będa oczyszczały domowe powietrze z toksyn. 




1 komentarz:

  1. osłonka przed wygląda jakby dostał ją w swoje łapy mój pies ;) a po prezentuje się nowocześnie i niebanalnie :D ja niestety nie mam ręki do odnawiania ani majsterkowania, choć podobno karykatury członków rodziny dobrze mi wychodzą ;)

    OdpowiedzUsuń