wtorek, 12 października 2021

Różowy serwetkowy dywan na szydełku

 Na mojej jednej z ulubionych proekologicznych grup na FB - Uwaga śmieciarka jedzie - osoba z hurtowni przędzy bawełnianej Bobiny 

>BOBINY STRONA

przekazywała całe worki poplatanych sznurków bawełnianych takich jakie można też zrobic ze starych koszulek 

Nić bawełniana z koszulek

lub kupic gotowe w motkach. 

Skorzystałam z okazji i dostałam materiał na dywany i dywaniki.Większośc z nich zostanie przekazana na licytacje 30 Finału WOŚP. Już zapraszam do licytacji w szczytnym celu w grudniu i styczniu na Allegro. 

Jeden z dywanów trafił do pokoiku dla słodkiej 5 latki - prywatnie mojej kuzynki. Podarowany w prezencie urodzinowym.

jak zrobić dywan na szydełku
Dywan bawełniany na szydełku - jak serwetka

Najpierw przędzę trzeba było zwinąc w kłębki bo wyglądała tak:

sznurek bawełniany - krajka bawełniana
sznurek bawełnian

A następnie dywaniki robione w kółko lub o jajowatym kształcie. Tutaj prezentowany w formie koła.

 Chociaż na drutach potrafię zrobi prawie wszystko to na szydełku tylko podstawy. Wobec czego korzystałam tylko z 3 ściegów: łańcuszka, ścisłego i chyba słupka.  Osoby bardziej szydełkowo zaawansowane moga zrobic prawdziwe cuda :).

Zdecydowałam sie na dywany troche przypominajace wiekie serwety.

dywan na szydełku w kształcie serwetki

dywan na szydełku
dywan na szydełku w kształcie serwetki

Robiłam , robiłam aż doszłam do 170 cm średnicy i skończyła mi sie przędza.


Właścicielka bardzo zadowolona ze swojego różowiótkiego dywanu. Poniżej zaraz po rozpakowaniu jeszcze nie do końca równo ułożony :).



2 komentarze: