środa, 27 listopada 2019

Odnowiona ława z PRL zamiast stolika z ikei

odnawianie stolika kawowego na wysoki połysk z lat 70-tych
ława kawowa z lat 70-tych po odnowieniu
Zamiast sztampowego stolika lack z ikei postanowiłam reanimować stolik kawowy na wysoki połysk po przodkach. W tym celu wygrzebałam z niebytu (szopa) starą ławę i naipierw oskrobałam. Zadziwiajaco łatwo schodził ten gruby lakier po podgrzaniu opalarką i użyciu skrobaka. Trzeba tylko uważać żeby nie przypalić forniru jeśli sie chce tylko zawoskować (ja robiłam na ciemno i na szczęście zakryło to moje kilka nieszczęsnych przypaleń)

odnawianie stolika kawowego na wysoki połysk
oczyszczenie z twardego lakieru "wysoki połysk" ławy z lat 70-tych

Następnie malowanie. Nie skrobałam z lakieru poprzeczki pod stolikiem - jak widać na zdjęciu ma jaśniejszy fornir.

I gotowe. Bez udziwnień w stylu malowanie we wzory ale kto wie jaka szate dodtanie w czasie nastepnej przemiany.


8 komentarzy:

  1. Super pomysł. W moim "niebycie" też stoi taki stolik i juz wiem co z nim zrobie. Podpowiedz jaką farbę użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety użyłam resztek lakierobejcy która niefartownie kupiłam nie patrząc na okres schnięcia. Schło mi tydzień. Z moich doświadczeń wynika że najlepiej (najprościej a nie najbardziej fachowo bo fachowo to woski i politura ale tego jeszcze nie próbowałam) to po prostu bejca w kolorze jaki chcemy a ja potem stosuje z dużym powodzeniem i zadowoleniem szybko schnacy lakier bezbarwny półmat.

      Usuń
  2. Bardzo fajna ława, ale jak dla mnie nie ma lepszej ławy od stylowych ław podnoszonych, które idealnie sprawdzają się w każdej sytuacji. Osobiście mam i nie zamieniłabym jej na żadną inną.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie meble z ikei nie są złe, jeśli lubi się diy :D tanio kupiłam stolik i krzesła, w kolorze czarnym (te były w przecenie, widocznie nikt ich nie chciał), do tego farba vintage, dzień malowania i mam zestaw jadalniany jakiego nie ma nikt inny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka farbę użyłeś do malowania blatu? Super efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety dlugoschnacej. Ale ponieważ tam jest fornir to najlepiej będzie zabudować w wybranym kolorze a potem szybkoschnącym bezbarwnym lakierem

      Usuń
  5. Jak zobaczyłam tę ławę to aż się dawne czasy przypomniały. Jednak odnowienie ławy wyszło naprawdę super. Musiało to kosztować sporo pracy, ale było warto. Ładnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odnawianie mebli to fajna umiejętność. Bardzo ciekawy projekt!

    OdpowiedzUsuń