piątek, 4 stycznia 2019

lampa z butli

lampa z butelki krok po kroku
Lampa z butli DIY
Jeden z moich projektów, który od dawna chciałam zrealizować. Lampa z dużej butli po winie. 

Do zrobienia potrzeba nam:





  • butla po winie ; ja dysponowałam wielkim balonem ale może być też mniejsza butla np. 5 litrowa (tylko wtedy odpowiednio mniejszy klosz:) );
  • klosz - abażur lub niezbedne elementy do zrobienia - odnowienia, użyłam stelaża starego abażuru i starej dzianinowej bluzki;
  • przewód z wyłącznikiem i oprawką - można kupić gotowe w sklepie typu wszystko dla domu i ogrodu, ja użyłam przewodu ze starej połamanej lampki biurkowej
Jak widac u mnie wszystkie elementy recyklingowe.

Najpierw zajęłam sie abażurem. Po oczyszczeniu stelaża z resztek dawnego materiału naciągnęłam dzianinowa bluzkę na stelaż. Wybrałam taką której nie musiałam ciąć na szerokość.

 


szpileczkami przymocowałam naciągnięty materiał na stelaż

od dołu:
i od góry. Od dołu nic nie cięłam tylko naciagnęłam razem ze ściągaczem. Od góry ucięłam nadmiar bluzki:
i zszyłam dopasowaną kolorystycznie nitką starając sie aby nie było widać:

Od dołu już zszyte została góra

Aby dopasować oprawkę do butli użyłam kawałka piankowego izolatora do rur. Świetnie się dopasowuje i szczelnie i mocno trzyma sie na butli.



Na internecie widziałam że niektórzy robia otwór na dole w butelce i przewód puszczaja wewnątrz butli. Ja chciała aby butla przeźroczystą butlą pozostała. A poza tym ciągle można zrobić w butli ogród z zamknietym obiegu jakie ostatnio są modne. Jak również rozebrać na czynniki pierwsze i wymyslić coś nowego:)

Zostało przykręcić żarówkę nałożyć abażur i już lampa rozbłysła ciepłym (sweterkowym światłem).

Tutaj poniżej skończona u mnie w domu:
jak zrobić lampę z butelki od wina
lampa z butli
Lampa była diy prezentem gwiazdkowym do nowego mieszkania dla mojej siostrzenicy:

jak zrobić lampę z butelki
lampa z butelki od wina
lampa z butelki od wina
lampa z wielkiej butli 
lampa z butelki od wina jak zrobić krok po kroku
 jak zrobić lampę z butelki 



1 komentarz: