niedziela, 16 września 2018

Pufy kostki z lat 70-tych - odnawianie


Jak odnowić starą pufę
odnowione pufy kostki w  małym mieszkaniu
Zawsze sądziłam że pufy kostki, które teraz wracają do łask w swojej nowoczesnej wersji, to typowy produkt lat 80-tych do małych blokowych mieszkań. Sama miałam w moim młodzieżowym pokoiku 2 sztuki. W jednej skarpetki trzymałam ja, w drugim moja siostra. 

W pewnym momencie dostrzegłam ich potencjał jako: siedzisko-schowka do pokoiku, przedpokoju itp.; podnóżka do fotela i zaadoptowałam kilka z wystawek meblowych. Niektórymi podzieliłam sie w stanie jeszcze nie odnowionym a innymi zajęłam sie ja : prezent dla brata TUTAJ  i  moja córka w wakacje na zabicie wakacyjnej nudy TUTAJ. Nadeszło zapotrzebowanie na dodatkowe siedziska w małym mieszkaniu studenckim. Wyciągnęłam ostatnie 2 sztuki schomikowanych puf i zadziałałam. Asekurancko na szaro aby pasowało do każdego wnętrza :) ale mozna pobawić sie kolorami i wzorami jak w tych bardziej współczesnych wersjach. Co ważne to jest naprawdę bardzo łatwe- patrz pufa mojej córki która został odnowiona niewprawnymi 16-letnimi rączkami :) w jedno popołudnie. A stare pufy są w dużej ilości mieszkań: u cioci, babci, mamy .... lub wystawiane przez poprzednich właścicieli, niechciane pod blokiem lub śmietnikiem. Moje właśnie stamtąd pochodzą :) 

Przed:                                                                           Po:

Pufa odnawianie
pufy przed odnowieniem
pufy kostki po odnowieniu


W środku miały jeszcze pięknie zachowana metkę z wszystkim informacjami o nich. Okazało się że pochodzą z 1974 roku a więc maja ponad 40 lat :). Papierowe metki pieczołowicie wycięłam razem z materiałem do którego były przyklejone i dla potomności przypięłam zszywkami do drewnianej części pokrywy. Jak ktoś będzie odnawiał za następne 40 lat bedzie zdziwiony jak odkryje ich wiek.

pufa przed odnawianiem
w środku metka z wiekiem i starą ceną :)
Jak zwykle rozbieramy najpierw ze starego ubrania. Tu poszło łatwo był tylko materiał naokoło i gąbka na siedzisku.
obdarte ze starej tapicerki
przyczepione stare metki - dla potomnych
Najpierw odkręcanie pokrywy od głównej skrzyni. Wycięcie i następnie przyklejenie gąbki:
po rozkręceniu przycięta nowa gąbka na siedzisko
klejenie gąbki do siedziska, tradycyjne źródło nacisku - książki :)
Po odmierzeniu ilości materiału na bok tutaj jak w oryginale zszyłam bok na maszynie do szycia i naciągnełam jak koszulke na dziecko. Szew ułożyłam na jednym z kantów. Ale można bez szycia magazynowego jak w pufie mojej córki TUTAJ.

naciąganie tapicerki na korpus
Jak odnowić starą pufę
naciąganie tapicerki na korpus

przymocowanie zszywkami od góry skrzynki
przymocowanie zszywkami od dołu skrzynki
I pokrywa. Wycinam tapicerkę dokładnie do siedziska i zszywam boki na maszynie.
wycięcie tapicerki na siedzisko


po zszyciu boków na maszynie naciągamy tapicerke na siedzisko i przybijamy zszywkami od spodu.

 Renowacja pufy

Na koniec jeszcze zamaskowanie spodniej części pokrywy.

przymocowanie wykończenia od spodu pokrywy
pufy wykończone 
I odnowione. Oczywiście można użyć ciekawszych materiałów lub starych ubrań. Można zrobić patchwork. Tu już zostawiam wam pole do inwencji i kreatywności.
Pufa kostka odnawianie
odnowione pufy

Pufa jak odnowić
odnowiona pufa kostka 

1 komentarz: