wtorek, 24 listopada 2015

Robione na drutach pończochy na zimę - krok po kroku

jak wyrobić pięte w skaperach
długie skarpety na zimę pończochy

skarpety na drutach na zimę
pończochy na drutach, długie skarpety

Młode dziewczątka urokliwie wyglądają w swoich krótkich mini spódniczkach. Niestety zimą w cienkich rajstopkach trochę marzną. Można temu zaradzić nosząc długie skarpety z włóczki czyli pończochy. Możne je kupić teraz w sklepach ale można zrobić samemu na 5 drutach. Robi się tak samo jak skarpety tylko robótka trwa trochę dłużej:)

Ja swoje robiłam ze starego za małego swetra. Aby sobie ułatwić nie sprułam do końca przodu i tyłu swetra i miałam początek pończochy wraz ze ściągaczem:

co ze starego swetra
I faza robótki sprucie starego swetra zostawiając końcówkę przodu i tyłu
 Na drucie miałam po 56 oczek. Następnie przerobiłam wszystko na cztery druty i dalej robiłam już na okrągło ściegiem warkoczowym:

II faza przerobienie robótki na cztery druty

pończocha na 5 drutach kontynuowanie ściegiem warkoczowym

Kiedy pończocha miała pożądaną długość zaczęłam wyrabiać piętę.

Na jeden drut przerabiam mniej więcej połowę oczek. w mojej robótce to było trochę mniej bo 22 oczka.
przerobienie około połowy oczek na piętę
Przerabiałam tylko z tego drutu przez około 5 cm (połowa w ściegu warkoczowym a druga połowa zwykłym ściegiem pończoszniczym - tak jak będzie zrobiona "podeszwa" pończochy)

kontynuowanie pięty 5 cm robótki tylko na drutach na których są oczka do pięty
Następnie oczka z przerobionego kawałka podzielić na 3 części - w mojej robótce to 2 razy po 7 oczek z boku i osiem oczek w środku. 
Te "boczne" oczka zostaną zgubione w dalszej części pracy. 

Następnie przerabiamy rząd - 6 oczek , 2 oczka razem
"gubienie" oczek na pięcie
(siódme z części bocznej i pierwsze z części środkowej), 7 oczek na , 2 oczka razem, 6 oczek. I po odwróceniu robótki następny rząd - 5 oczek , 2 oczka razem , 7 oczek na , 2 oczka razem, 6 oczek itd aż zgubimy wszystkie boczne oczka wtedy robótka będzie wyglądała tak:

wyrabianie pięty - po zgubieniu bocznych oczek
Następnie dobieramy oczka w miejsce tych zgubionych

dobranie oczek z boku pięty w miejsce zgubionych oczek
i znowu przerabiamy na pięciu drutach aż do końca stopy z tym że "podeszwę przerabiam ściegiem pończoszniczym a wierzch stopy dalej ściegiem warkoczowym.

kontynuowanie wyrabiania stopy
pończocha - skarpeta na drutach krok po kroku

Na końcu gubimy oczka jak w przypadku rękawiczki i zakańczamy stopę przewlekając nitkę przez ostatnie pozostałe oczka. Jeszcze tylko zszycie górnej części, która była niesprutą częścią swetra i pończochy skończone:

Pończocha skarpeta na drutach krok po kroku
jak zrobic pończoch na 5 drutach
jak zrobić pończoch na drutach
skarpety na drutach
pończochy na drutach na zimowe dni

skarprety na pięciu drutach
skarpety pończochy na 5 drutach

pończochy skarpety na drutach na zimę






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz