poniedziałek, 14 marca 2022

Podkładki na stół na szydełku

W poprzednim poście podsumowywałam swój udział w tegorocznym WOŚP gdzie głównie wystawiałam zrobione na szydełku dywany, chodniczki, legowiska i koszyki zrobione z grubej bawełniane przędzy, którą dostałam na super grupie FB  Uwaga śmieciarka jedzie, z hurtowni przędzy bawełnianej:

>BOBINY

sznurki do dywaników można też zrobic ze starych koszulek 

Nić bawełniana z koszulek

lub kupic gotowe w motkach. 

Na swoje aukcje WOŚP zrobiłam tez i sprzedałam 2 komplety podkładek na stół. Super praktyczne, można prać w pralce i fajnie wyglądają. A robi się je bardzi prosto. Wystarczy znajomosc podstawowych ściegów na szydełku takich jak łańcuszek, półsłupek, słupek i można kombinować. Jedna podkładka to mniej więcej jeden odcinek serialu na Netflix lub innej platformie. W czasie wieczoru można w zasadzie zrobić komplet czterech sztuk. Gruba nitka, szydełko nr 8 i voila. Wyglądają jak babcine pajęczynkowe serwetki a w istocie są dosyć grube i super nadają się pod naczynia na stół.

Tu komplet z białej nitki z lekko niebieskimi wzorami:

Podkładki na stół na szydełku
Podkładki na stół na szydełku
Podkładki na stół ze sznurka
podkładki-serwety pod talerze

Podkładki na stół na szydełku
Podkładki na stół na szydełku
A tu z białej z lekko szarym printem:

Podkładki na stół na szydełku
Podkładki pod talerze na szydełku
Podkładki pod talerze ze sznurka
Podkładka na stół na szydełku

Podkładki pod talerze na szydełku
Podkładki na stół ze sznurka

A dla siebie zrobiłam błękitne:

Podkładki  na szydełku
podkładki na stół DYI
Podkładki pod talerze na szydełku
Podkładki pod talerze na szydełku

podkładki pod talerze



12 komentarzy:

  1. czy te błękitne podkładki robiłaś z gotowej włóczki? jeśli tak to jaki to jest konkretnie kolor? bardzo mi się podoba :D powinnaś mieć własny sklep z rękodziełem, na pewno znaleźliby się chętni na tak piękne wyroby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak były robione z gotowej krajki bawełnianej, którą dostałam za darmo z hurtowni BOBINY w Warszawie. Podkładki zostały sprzedane na aukcjach WOŚP. W tym roku jak co rok ponownie będę wystawiać różne moje DYI na WOŚP. Tak że zapraszam od grudnia do stycznia na aukcje Allegro na cele WOŚP

      Usuń
  2. Piękne są te podkładki. Ja też robię podobne, aczkolwiek zainspirowała mnie ta błękitna kolorystyka. Rzuca się w oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy stosowałaś kiedyś włóczki melażowe, cieniowane do robienia podkładek? może to głupie pytanie, ale zwykle jak widzę projekty z takiej włóczki to zwykle są to chusty i szale, a mnie ciekawi jak owe cieniowanie wypada przy okrągłych projektach, czy nadal to przejście jest tak ładnie widoczne, czy raczej powstają ,,plamy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy sa cieniowane sznurki. Bot robione jest nie z włóczki a z czegoś co mozna porównac do sznurków. (takie jak na makramy albo dywaniki)

      Usuń
  4. taki sznurek jest z bawełny i nie jest jakoś gruby, czy zatem można z nich wydziergać poduszki handmade na drutach? materiał w końcu miękki, przyjemny w dotyku, może by się sprawdziło?

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się wzór, ale chciałabym mieć na stole takie koronkowe serwetki w starym stylu, bardziej pod cukierniczkę, wazonik. chodzi mi o coś cieńszego, bardziej delikatnego. czy wtedy bawełniany kordonek aria będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jasne i wtedy mniejsze szydełko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. szkoda że taki zastój na blogu, lubiłam to zaglądać po inspiracje szydełkowe do większych ,,domowych" rzeczy...choć sama ostatnio nieco przystopowałam z szydełkiem na rzecz warsztatów robienia świec sojowych z naturalnymi olejkami, tak w ramach odpoczynku dla rąk ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intensywne życie zawodowe trochę to wymusiło, ale ciągle działam :) Może zrobię jakiś zbiorowy post podsumowujący . W sumie na WOŚP 2023 zrobiłam jeszcze więcej rzecy niż poprzednio. i pobiłam znowu własny rekord jednoosobowego sztabu WOŚP :)

      Usuń
  8. ja też czekam na nowe wpisy, lubiłam twoje wyroby szydełkowe, traktowałam je jak inspirację, podstawę do stworzenia czegoś własnego :) choć jak przedmówczyni przyznam sie że wkręciłam się w układanki drewniane i kolorowanki antystresowe ;)

    OdpowiedzUsuń