środa, 6 maja 2020

lampa nie lampa ze stolikiem


stolika typu patyczak z lampą - odnawianie
odnowiona lampka ze stolikiem typu patyczak z PRL
Znalazłam wystawiony przed blokiem na warszawskim Bródnie stolik potyczak z wystającymi kijkami, w tym jednym ułamanym. Nie przypominał odnawianych wcześniej przeze mnie lamp ze stolikami.  Zanim zastał odnowiony swoje odczekał. Nie do końca byłam pewna jego przeznaczenia. Czy w pierwowzorze był stolikiem z lampą? Czy może kwietnikiem?
Nie znalazłam podobnego w internetach wobec czego stwierdziłam, że nie nie jest to żaden klasyczny model, który zepsuję niefachowym odnawianiem i postanowiłam zrobic jak potrafię i jak mi pasuje.

Przed:                                                                         Po:
stolik z kijem - może lampa?
odnawianie stolika typu patyczak z lampą
stolik po renowacji - jednak lampa

Stolik ma zgrabne nóżkii stwierdziłam że świetnie będzie pasował do fotela chierowskiego, który odnowiłam dla siebie. Jak na lampę to kijek (z dziurką na końcu) był dosyć krótki ale w sam raz aby oświetlić książkę czytaną w fotelu.


Ścięłam połamany kijek i wyszlifowałam pozostałość po nim równo z blatem. Drugi kijek (ten cały) był pęknięty przy otworze aż do końca. Skleiłam klejem do drewna, lekko przeszlifowałam ręcznie papierem ściernym.  Pomalowałam nogi i kijek czarną matowa farbą.


Na stolik nie miałam pomysłu. Najpierw planowałam jak przy poprzednich odnawianych lampach ze stolikami okleić okleiną:

Ale w końcu zdecydowałam się na malowanie. Niestety w tym czasie malowałam też inne szafki i skończyła mi się farba. Zakupiłam nową puszkę wydawało mi się że taką samą, ale po malowaniu i wyschnięciu okazało sie że nie do końca. Musiałam zeszlifować farbę i pomalowac właściwą jeszcze raz.

Jako lampy użyłam starej lampki kupionej na początku lat 2000-cznych z taka dokręcana śrubą, którą przymocowałam na końcu kijka.


I tak powstała lampka, która na pewno nie jest zgodna z oryginałem a jest moją wariacją na temat :) 

odnawianie stolika typu patyczak z lampą
odnowiana lampa ze stolikiem w towarzystwie fotela 366 - kącik czytelniczy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz